Związek pomiędzy bezdechem sennym a ryzykiem wypadków drogowych czesc 4

Zbadaliśmy skutki włączenia lub wyłączenia zmiennych w modelu.18 Wykorzystaliśmy program Enter Pakietu Statystycznego do Nauk Społecznych, aby wprowadzić zmienne, z maksymalnie 20 iteracjami.19 Wyniki
Przeanalizowaliśmy dane na temat 254 osób: 102 pacjentów z przypadkami (40 procent) i 152 osobami kontrolnymi (60 procent). Spośród 363 osób potencjalnie kwalifikujących się, 41 zostało wykluczonych: 15 osób mieszkających poza prowincją, 14 osób, które doznały miejskich wypadków, 8 osób, które przekroczyły progi wiekowe, 1, któremu brakowało prawa jazdy, a 3 z innych powodów. Ponadto 9 pacjentów, którzy byli pierwotnie włączeni, musiało zostać wykluczonych ze względu na zmianę miejsca zamieszkania lub powtarzającą się nieobecność w domu, a 59 odmówiło udziału. Ogólny wskaźnik uczestnictwa wynosił 79 procent – 71 procent dla pacjentów z przypadkami i 89 procent dla kontroli.
Spośród uczestników 196 (77 procent) to mężczyźni, a 58 (23 procent) to kobiety; średni wiek (. SD) wynosił 44 . 10 lat. Porównanie tych, którzy brali udział i tych, którzy nie wykazali istotnych różnic pod względem wieku, płci lub miasta pochodzenia. Aby uwzględnić możliwe odchylenie wyników, przeprowadziliśmy dodatkowe analizy, które przyjęły najmniej sprzyjające okoliczności przy obliczaniu ilorazu szans – tzn. Wszystkie kwalifikujące się podmioty, które albo przerwały badanie, albo odmówiły udziału, miałyby negatywny wynik polisomnograficzny .
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka pacjentów i kontroli pacjentów. Wstępne porównania pacjentów pacjentów i grup kontrolnych pod względem różnych zmiennych (np. Wieku, płci i wskaźnika masy ciała) nie wykazały znaczących różnic, z wyjątkiem liczby kilometrów przebytych rocznie, która była wyższa w przypadku pacjentów z przypadkami niż w grupie kontrolnej. (Tabela 1). Nie stwierdzono istotnych różnic pod względem współistniejących warunków, które badaliśmy, z wyjątkiem nadciśnienia tętniczego (obecne u 15% pacjentów z przypadkami i u 6% pacjentów z grupy kontrolnej, P = 0,02).
Tabela 2. Tabela 2. Związek między bezdechem sennym a wypadkami drogowymi. Nieskorygowane i skorygowane ilorazy szans na wypadek wypadku drogowego zostały obliczone przy użyciu różnych punktów odcięcia (wskaźnik bezdechu-obniżenia ciśnienia .5, .10 lub .15) w celu oceny czułości analizy do punktu odcięcia ( Tabela 2). Niewyrównany iloraz szans związany z wskaźnikiem bezdechu i bezdechu wynoszącym 10 lub więcej wynosił 6,3 (przedział ufności 95%, 2,4 do 16,2). Skorygowany iloraz szans związany z indeksem bezdechu i bezdechu wynoszącym 10 lub więcej wynosił 7,2 (przedział ufności 95%, 2,4 do 21,8). Gdy wszyscy pacjenci, którzy nie zapisali się ani nie ukończyli badania, mieli negatywne wyniki w badaniach poligraficznych dotyczących układu oddechowego, iloraz szans związany z wskaźnikiem bezdechu i spłycenia wynoszącym 10 lub więcej wynosił 4,1 (przedział ufności 95%, 2,1 do 17,4) .
W przypadku pacjentów, którzy doznali wypadków, przeanalizowano również możliwy wpływ okoliczności właściwych dla dnia wypadku. Nie stwierdzono istotnych różnic między grupami (dane niepokazane). Badane czynniki obejmowały zmęczenie (po wypadku przez dwie lub więcej godzin), dobry poprzedni nocleg i utratę przytomności tuż przed wypadkiem.
Tabela 3
[hasła pokrewne: citalopram, wdrożenia magento, celiprolol ]
[hasła pokrewne: miód rzepakowy właściwości, misy tybetańskie, młody jęczmień zielony ]